ΣΤ' ΤΑΞΗ


    Καλησπέρα παιδιά…. Η δημιουργία και η τέχνη ανθίζουν σε τέτοιες περιόδους, αφού αποτελούν μια διέξοδο για εκτόνωση και έκφραση των συναισθημάτων μας. Ας το εκμεταλλευτούμε λοιπόν, και εσείς και εμείς.


                                        εικόνα 1.  θερμό τοπίο                      εικόνα 2.  ψυχρό τοπίο


   

                                             
                                                       Εικόνα 3. Χρωματικός κύκλος


 Για αρχή, θα θυμηθούμε αυτά που είχαμε πει στα πρώτα μας μαθήματα για τη θεωρία των χρωμάτων.
 Είχαμε πει λοιπόν, ότι τα χρώματα χωρίζονται σε βασικά (αυτά δηλαδή που δεν μπορούμε να δημιουργήσουμε με κάποια ανάμειξη)-κόκκινο, κίτρινο, μπλε- και σε συμπληρωματικά (αυτά δηλαδή που μπορούμε να δημιουργήσουμε αναμειγνύοντας σε ζευγάρια τα βασικά χρώματα) -πορτοκαλί, πράσινο, μοβ- .

Επίσης είχαμε διαχωρίσει τα χρώματα με βάση τη θερμοκρασία τους. Τα θερμά χρώματα, που είναι αυτά που μας θυμίζουν τα χρώματα της φωτιάς – κόκκινο, πορτοκαλί, κίτρινο- και τα ψυχρά χρώματα, που είναι αυτά που μας θυμίζουν τα χρώματα που έχει το νερό στη φύση (ποτάμια, λίμνες κλπ) –μπλε, πράσινο,μοβ-.

    Σας παραθέτω τον χρωματικό κύκλο(εικ. 3), όπου μπορείτε να θυμηθείτε αυτά που είχαμε πει για τις αναμείξεις των χρωμάτων και τη θερμοκρασία
τους.
Επίσης είχαμε μιλήσει για τα συναισθήματα που μας δημιουργεί το κάθε χρώμα.
Αναζητήστε στο διαδίκτυο εικόνες από πράσινα πάρκα, ηλιοβασιλέματα, υποθαλάσσιες  λήψεις, φωτογραφίες από φλόγες, ποτάμια κλπ.
Ποιο είναι το θέμα της κάθε εικόνας;
Ποιο χρώμα κυριαρχεί;
Φανταστείτε πως βρίσκεστε στον χώρο της κάθε εικόνας! Τι αισθανόσαστε;
Ποια στοιχεία της εικόνας προκαλούν αυτά τα συναισθήματα;

Να σχεδιάσετε στο μπλοκ σας, σε δύο διαφορετικές σελίδες το ίδιο απλό θέμα (π.χ. ένα τοπίο, ενα βηθο, ενα πορτρετο) και να το χρωματίσετε στην α’ σελίδα μόνο με θερμά χρώματα και στην β’ σελίδα μόνο με ψυχρά χρώματα. Στο τέλος συγκρίνετε ως προς τα διαφορετικά συναισθήματα που προκαλούν οι διαφορετικές κατηγορίες χρωμάτων. Προσπαθήστε επίσης να τοποθετήσετε τις δύο εικόνες που δημιουργήσατε σε κάποια στιγμή της ημέρας (πρωί, μεσημέρι, απόγευμα, βράδυ) ή και σε κάποια εποχή του χρόνου.

Καλή διασκέδαση,
Εικαστικός
Γιώργος Γεροντίδης


Βιβλιογραφία
- Α.Ν.Μαγουλιώτης Α.Τσιπλητάρης, 2013,Εικαστικά Παρατηρώ και δημιουργώ  τετράδιο Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού, Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων “Διόφαντος”, Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμού και Αθλητισμού
- Α.Ν.Μαγουλιώτης Α.Τσιπλητάρης, 2013,Εικαστικά Παρατηρώ και δημιουργώ Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού τετράδιο εργασιών, Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων “Διόφαντος”, Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμού και Αθλητισμού

Comments

Popular posts from this blog

PAUL KLEE Α' Β' ΤΑΞΕΙΣ

Η γάτα και το πουλί Paul Klee

ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΣΤ' Ε' Δ' ΤΑΞΕΙΣ